•  - Rugby Club Betuwe
  • TBM (U12 U10 U8) - Rugby Club Betuwe

TBM (U12 U10 U8) | Rugby Club Betuwe

Over TBM (U12 U10 U8)

Een Turf ben je als je 6-8 jaar oud bent. Wij leren je op een speelse wijze te rugbyen, d.m.v. diverse rugbyspelletjes, oefeningen en onvergetelijke wedstrijddagen. Een Turventeam bestaat uit 7 rugbyspelers.

Een Benjamin ben je als je 9 of 10 jaar oud bent. Tijdens de trainingen draait het veelal om de gezelligheid, sportiviteit en respect voor je teamgenoten en je tegenstander. Je begint al mee te doen met een scrum op het veld en je team bestaat uit 9 spelers.

Een Mini ben je als je 11 of 12 jaar bent. Tijdens de trainingen begin je steeds meer inzicht te krijgen in het rugbyspel, je mag de bal ook kicken en het veld wordt een stuk groter. We bouwen door op je rugbyplezier en maken een allround rugbyspeler van je. Als Mini speel je in een team van 12 spelers. Voor alle drie de categorieën is er een competitie. De Turven en de Benjamins spelen elke zaterdag samen op een locatie. De Mini's spelen op een ander locatie omdat deze leeftijd categorie al meer gevormd is en daardoor andere wedstrijd regels gelden. De wedstrijden voor de Mini's zijn ook op zaterdag.

Programma van de TBM (U12 U10 U8)

De Turven, Benjamins en Mini's van RC Betuwe spelen samen in het cluster van Gelre.

Het competitieprogramma is terug te vinden op de site van de Nederlandse Rugby Bond www.rugby.nl.

Trainingstijden van de TBM (U12 U10 U8)

De Turven, benjamins en mini's trainen op dinsdag en vrijdag van 18.30uur tot 19.30uur.

Mee trainen met de TBM (U12 U10 U8)?

Leuk dat je interesse in rugby hebt! Wil je kijken of de sport iets voor jou is? Schrijf je dan nu in voor een gratis proefles!